01:28
ריקוד מרגרה

ריקוד מרגר הוא אחד הריקודים הפופולריים ביותר של מרכז הודו. מראגר, שזכה לפופולריות של סרטים אזוריים וסרטי טלפון, מתפשט ברחבי הודו.

מרגרה הוא ריקוד עם והוא פופולרי במרכז הודו במשך זמן רב. השימוש והפופולריות של צורת אמנות ילידית זו, במיוחד כפי שניתן לראות מתצלומים מאולמות קולנוע, החלו להתפשט ברחבי המדינה החל ממדינת דרום הודו אנדרה פראדש.

נראה כי ריקוד מרגרה הוא דוגמה יוצאת דופן למדידה א-סימטרית (12), מה שהופך אותו לחיה שונה ממה שאנו יכולים לקרוא לז'אנר מוזיקלי ממוצע שאנו רגילים להאזין לו בימים אלה בכל רחבי העולם כמו מוזיקת פופ עם 4: 4 חלוקה פנימית (סטאפין 2012). למרגרות אין שני ביטויים רצופים באורך שווה (Keil 1966). לכן הוא בולט בין כל הז'אנרים המודרניים כלא מונוטוני, כי שום אלתור ראגה יומי או קומפוזיציה מוד לא יכולה להרשים את האירופים יותר מהא-סימטרי הזה

ריקוד העם של מרגרה שייך למסורת הקשמירית. המרגרה היא ריקוד עם אדוק שנעשה במסירות לרסול האסלאם, השליח מוחמד. פירושו המילולי של מרגרה הוא 'ים', ונקרא כך מכיוון שרקדניות ה"מרגרה" היו עומדות בבריכות עמוקות ורטובות במהלך חודשי החורף כדי לפתח מיומנויות מיוחדות לביצוע ריקוד עם זה.

ריקוד מרגרטה (Mardželić, 1978), שממנו נגזר שמו, הוא יצירת מוזיקת תיאטרון ופולקלור בעלת מטר א-סימטרי. עד היום נחשב ריקוד מרגרה כמייצג תרבות עממית אורבנית. הלחן של ריקוד מרגרה מופיע גם כשיר בקרב מוזיקאים רומנים בוסנים.

ריקוד מרגרה הוא צורת ריקוד בודדת הכוללת התאמת דפוסי כף הרגל והיד האנושית לתבנית התופים הנלווית או ל"טאבלה".

הווריאציות של תנועות הידיים כוללות מחוות חבטה ומחיאות כפיים הדומות לאמנות התפילה או מודרות בודהיסטיות.

מלבד השימוש בכפות הרגליים לטלטול, כיפוף, מכה ומתיחה של קווים הנמשכים לאורך כל חלקי המזרן העגול על הקרקע, משתמש גם באגודלים, בכפות הידיים ובקצות האצבעות.

ניתן להבחין במהלכים דומים בריקודים בודהיסטים כמו סחנה או רא-שה-לינה, אך ישנה תחושת בידוד בסגנון זה עם כל תנועה שמבוצעת על ידי משתתף אחד בעצמו. https://www.israelxclub.co.il/נערות-ליווי-בתל-אביב/|https://www.israelxclub.co.il/%D7%A0%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91/ https://www.israelxclub.co.il/נערות-ליווי-בצפון/

מרגרות הוזכרו גם ברישומי פאלשה שונים שנאספו על ידי מטיילים אירופאים בביקוריהם במניפור של המאה ה-19.

ריקוד מרגרה הוא סוג נדיר של ריקוד, ייחודי בדרום מזרח אסיה.

הם חסידי Kartikeya עם חרבות בידם ומבצעים ריקודים הקשה כדי להרגיע את הלהבות הפנימיות שלהם.

לפעמים יש לריקוד כמה אלפי מבצעים שהיו מכסים את כל אורכה של חצר באורך 200 רגל. הצופים יכולים להירטב מזיעה כשהם משתחררים ומדלגים מעל מדורות שהודלקו על רצפות הסיד הרטובות.

קבוצה זו של ריקודים מסוגננים עם שורשי אומנויות לחימה היא ייחודית בדרום מזרח אסיה, הם חסידי Kartikeya, שעושים ריקודים קרביים כדי להרגיע את הלהבות הפנימיות שלהם (מרגה) לפעמים לריקוד הזה יש כמה אלפי מבצעים שממלאים חצר באורך 200 מטר או לפעמים שדות פתוחים או רחובות עם צופים שסוגרים קופצים מעל צינורות מים המונחים על רצפת הליכה, שמתפצלים ממעיינות הקרקע מעל שערי כניסה או דרך חלונות ואז לבאר בעורף הגנים.

מרגרה הוא ריקוד מסורתי שמקורו בראג'סטאן. זוהי צורת ריקוד תוססת המבוצעת על ידי קבוצות של אנשים שמתפקדים כנגני כלי הקשה, זמרים ורקדנים. מבצעים לובשים תחפושות יפות.

Просмотров: 69 | Добавил: monnafyedep | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar